Ağustos 9, 2006

Askerlik Şubesinde 1 Gün

Posted in DİĞER at 4:28 pm tarafından antiburokrasi

Yükseklisans başvurusu yapacağımdan askerlikle yakın zamana kadar ilişiğim olmadığına dair bir belge almam gerekiyordu.Kütüğüm İstanbul dışında olduğundan İstanbul’da yabancı şubeye gitmem gerekiyordu ve yabancı şube (kütüğünüzün olduğu ilçe dışındaki her askerlik şubesi) olduğunda da iletişim internet çağında da yaşasak “faks” la sağlanıyordu.

İstanbul doğumlu olmama rağmen kütüğüm Sinop Boyabat ‘ta olduğu için işlemlerin uzun süreceğini hesap ederek Halıcıoğlu Askerlik Şubesi’ne açılmadan 1 saat önce (07.30) gittim.Bu kadar erken gitmeme rağmen sırada 20-30 kişi vardı.Tahmin edebileceğiniz gibi içeri vatandaşların alınmasına yakın sıradaki insan sayısı oldukça fazlaydı.

İçeri girip danışmaya derdinizi anlattıktan sonra hiçbir fonksiyonu olmayan bir sıra fişi alıyorsunuz ama içerde yönlendirildiğiniz askerlik şubesindeki memurlar kafalarına göre hareket ediyorlar.Neyse; Kağıthane Askerlik Şubesi’ne yönlendirilip işlemlerim yapılırken bana bir kağıt tutuşturdular ve “git bunu faks çektir.Faksın öğleden sonra gelirse muayene olursun, işlemlerini yaparız!!!! (saat 09.30) “ dediler.Bütün günümün yanacağı çok ufak bir ihtimal gibi geliyordu bana ama bu sözleri duyunca anladım ki antibürokrasi.com ‘luk bir vakayla karşı karşıyayız.Sinop/Boyabat’tan gelecek faks cevabını beklemeye koyuldum.Gelecek bilgi de üniversite öğrencisiyken okul-şube arasındaki yazışmalar sonucu askerliğimin ne kadar uzatıldığı gibi aslında elektronik ortama geçmiş bir kuruluş için birkaç saniye işlemlik bir bilgiydi.

Saat 13.30’da (aradaki boşluğu siz düşünün) öğle tatili bittikten sonra oranın müdavimleri faksı çekecek olan askerlik şubesine telefon edip acil olduğunu söylememi tavsiye ettiler.Oradaki memurlar sallamadığı taktirde 1 hafta bile faks bekleyenler varmış.Telefonunu bulup kartlı telefondan (cep telefonları toplanıyor girişte!!) aradığımda devamlı meşgul çalıyordu.Saat 15.00 ‘te aradığımda en sonunda açan oldu.Çekilen faksın acil olduğunu ve cevabının gönderilmesini istediğimde oradaki memure faksın çekildiğini söyledi ve bir de beni telefonda azarladı.Pek umurumda değildi zira faks gelmişti artık.

Tekrardan başa dönüp işlemleri yapmaya devam ettik.Memurların keyfi çay içmeleri, telefon konuşmaları ve aralarındaki geyik sonucunda yavaş işleyen süreç ve sabahtan beri orda bulunmanın gerginliği üzerimdeydi.Biraz sonra bizi muayeneye aldılar.Bir ekip tarafından muayene edildik.Aklımda kalan boy ve kilolarımızın koyunlar gibi kolumuza (yanlış okumadınız kolumuza ) yazılması ve yarbay mı albay mı yorgunluktan dikkat edemediğim kişinin bana karşı gıcık tavırlarıydı.Her hareketime bir kulp buluyordu.Tipimi beğenmedi herhalde.Son bombası ise kilomun boyuma göre fazla olduğu idi.Bunun sorun çıkarabileceğini ima etti.Bende çıkarsa çıksın diye bağırdım evet bağırdım.Zira saatlerin birikimi bir yerden patlamalıydı.Hiç bir cevap veremedi.

Muayeneden sonra 2 saatçik daha o imza senin bu damga benim dolaştıktan sonra nihayet 17.00 ‘yi birkaç dakika geçe Askerlik Durum Belgemi aldım ve “mutlu” bir şekilde evime doğru yol almaya başladım.

İnternet çağında yaşadığımız bu çileyi çektikten sonra internette Yaşar Büyükanıt’ın orduyu % 30 küçülteceğiz açıklamasından sonra yüzümde tatlı bir tebessüm oluştu o kadar….

47 Yorum »

  1. arkhon said,

    bunlar tarihe düşülen notlar
    artık ses veriyor insan

  2. can said,

    en son albaya/yarbaya bagirmaniza sevindim, zira bunlarin boylesine ihtiyaclari var. tabii, karsisindaki sivil olunca ne diyecegini bilememistir herif – ne de olsa asker degil ki, sozunu geciresin. tukiye’de askeriyenin acilen kuculmesi, mikro-kosmos duzeyine inmesi gerekiyor.

  3. Obur Kedi said,

    Bu gun gazeteleri dolasirken gozume carpti:

    http://www.yenisafak.com.tr/11294.html

  4. burusli said,

    Geöen yıl halıcıoğlunda kısa dönem çavuşluk yaptım. Askerlik şubelerindeki sistemi çok iyi bilirim. Çünkü dilekolay Türkiyenin en büyük askerlik şubesinin 5 ay çavuşluğunu yaptım.

    Bir kere askerlik işlemleriniz için geçireceğiniz zamanı minimuma indirmek muayene zamanı dışında son derece kolaydır. Yerli askerlik şubesinde işler çok hızlı yürür. Dakikalar içerisinde çözülür ancak yabancı askerlik şubesinde işler ölümdür.

    Ben uzatmadan tavsiyelerimi yazayım. Belki bir faydam dokunur.

    1. Eğer faks çekilecekse fakslar genellikle biriktirilir ve öyle çekilir bunu biriktirmeyide memurlar ve bazende askerler yapar. Uzun dönem rütbesiz askerler (yani erler) genellikle zorluk çıkarır, onlardan ricacı olmayın, uygun bir dille şubenin çavuşuna bir selam verin bir kolay gelsin diyin, faksım vardı derseniz o zaten sorunu anlayacaktır, siz yinede kısaca anlatın, % 90 faksınız çekilmediyse hemen çekecektir.

    Eğer çekildiyse size bilgi verir, cevabını bekliyorsanız ve uzun zamandır gelmediğini söylerseniz faksınızı çekildiği şubeyi bile arar.

    Şubenizi sizin aramanızla bir çavuşun araması çok şey değiştirir. Vatandaşa sıkıntı çıkarırla ama örneğin şube çavuşu aradığında karşıdaki memurun yada orada telefonun başına oturttukları çavuşun veya askerin ilk düşüneceği şey “bu telefonu bir subay açtırıryor” olur. Ve beklediğiniz faks dakikalar içerisinde gelir.

    2. tavsiyem : memurlarla mümkün olduğu kadar az muhatap olun, az şey rica edin. Komutanlarla da aynı şekilde, Bu tür durumlarda şube astsubayları en mantıklı seçimdir. Onlarla iletişimde işlemlerinizi hızlandırır. Özellikle bir selamla giderseniz çok faydası olur. Hiç biri yoksa şube çavuşu ile arayı kurun, ki bu düşündüğünüzden çok çok daha kolaydır.

    3. bir diğer mesele aslında şubeler birbirlerine bağlı ama sistem pek kullanışlı değil bu yüzden hala eski sistem olan faks ve imza bütünlüğünde işler yürüyor. Buda çok yavaşlatıyor ancak yukarıda yazdıklarımı uygularsanız İstanbul halıcıoğlunda bile rahatlıkla çözersiniz işinizi. Asıl tavsiyem eğer yabancı şubeye gidecekseniz. Şunu bilin her şube sizin yabancı şubeniz. Yani illede Halıcıoğluna gideceksiniz diye bir kaide yok. Mesela oturduğunuz yere göre İstanbulda adalar çok sakin olur, sarıyer’de o şekilde B yada K çekmecede aynı şekilde. Bu dediğim de hastane işlemleri için geçerli değil. Onda tamamen farklı bir sistem söz konusu.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. :)

  5. AhmetCem said,

    Taktiksel varyasyonların için teşekkür ederiz.Okuyanlar yararlanacaklardır.Ancak neden bu tip şeylere ihtiyaç duyuyoruz ki?

    Bu ülkenin vatandaşlarıyız ve iyi ve verimli hizmet almak da hakkımız.Böyle taktik geliştirmek yerine hakkımız için mücadele etmeliyiz…

  6. Adınız safak demir said,

    güzel cevap vermişsin işte daha ne istiyosun ben olsam iki tokat atardım doğuya sürgün yerdim

  7. Adınız reha kaya said,

    benim muayne kağıdım gelmedi ne zaman gelir acaba

  8. Adınız süleyman yıldırım said,

    sizde rütbeli bi subay olsaydınız aynı şeyleri söylerdiniz sizi bu davranışınızdan dılayı kınıyorum.ayrıca askeriyenin çalışma formatı daha doğrusu şube sistemi böyle olmak zorundadır çünkü burası T.C başka bir millet değil

  9. AC said,

    Ne dimak istiyonuz siz gardaşım!? Askerlik gurmuna gara mı çalıyonuz!?

    Yahu ortada memur neyin olmayıncagorüyonuz mu anarşiki manarşiki!? Herkeste bir “eleştiri” bir kötüleme bir karalam gampanyası!

    Höössst leyn! Siz Halıcıoğlu’nun çavışından daha mı eyi bileceniz len memleketin fakıs neyin trafiğini!? İsterse üç gün sonra çeker benim çavışım fakısı!

    Yok yok gardaşım bu böyle olmacak! Buraya bir nizam intizam virmek lazım! Acilen lazım!

  10. murat said,

    benim kütüğüm malatya 1987 doğumlıyum askere ne zaman gidecem ben ist de yaşıyorum ne zaman şubenize baş vuruda bulun mam lazım cvp bekliyom

  11. NEZAMAN GİDİYORUM

  12. erhan said,

    HERKEZE MRB BEN 88 DOGMLUYUM MUAHINEYE NEZAMAN GIDECEGIMI BILMIOM ARKADASLAR YARDIMCI OLUN

  13. murat said,

    10.01.1988 doğumluyum askere nezaman gidecem bilmiyorum biren önce bitmesinide istiyorum.

  14. ben tokat.erbaa doğumluyum ve istanbulda oturmaktayım . ist büyükçemecede muayene oldum ve nezaman askere gideceğim hangi ile göre gideceğim

  15. ben tokat.erbaa doğumluyum ve istanbulda oturmaktayım . ist büyükçemecede muayene oldum ve nezaman askere gideceğim hangi ile göre gideceğim20.07.1987 doğumluyum şimdiden tşk

  16. cemil akman said,

    mıayne nezaman olucam acaba acele ögrene bilirmiyim

  17. SAİT GENÇ said,

    ben sarıyerden sait 08.02.87 doğ. alıcıoğlunda muayene oldum 2. tertip sürüsü ne zaman gelir teş.

  18. 01.01.1988 konya kulu doğumluyum askere ne zaman gideceğim

  19. Cemil Bayık said,

    Selam ben Hakkari/Şemdilli Doğumluyum Askere gitme isteğim yok boş boş gideceğim niyeki eniyisi dağa çikm ordak ieğitim daha güzel gabbar daği bekle geliyorum t.c 3 ay askerlik yada 40 gun orda ise 6 ay ne guzel oranın eğitimi taha guzle oğğ :)

  20. selam aleyküm ben mardin ömerli 01.05.1987 doğumluyum 21.05.2007 muayene oldum.adana asker hastanesinde ne zaman gidecem aca öğrene bilirmiyim herkeze çarşamba günü giidecem dedim.çok tşk ederim böyle bir site yaptığınız için başarılarınızın devamını dilerim

  21. aTaLaRDaN BiZe KaLaN EmANNeTTiR Bu VATAN:::::::::::::

  22. ismet erhan said,

    burası türkiye oldugu için işler yavaş olur ama sinirli olmayın
    çünkü bi gıcık giderlerse o zaman haliniz harap olur

    AYINDAN POST MEMURDAN DOST OLMAZZZZ.

  23. merhaba 1987 3 tertibim askerligimin nereye düştügünü ögrene bilirmiyim ve hangi tarihte oldugunu

  24. mustafa said,

    slm nasılsınız 1988 askreligime kaç ay var ayını ögrene bilirmiyim rica etsem vatana canım feda

  25. yunus bağ said,

    slm nasılsınız 1988 askreligime kaç ay var ayını ögrene bilirmiyim rica etsem vatana canım feda

  26. slm ben kayserı ilinın incesu ılcesınden ibrahım ben ne zaman askere gıdıyorum onu ogrene bılırmıyım dogum tarıhı:03/11/1988
    onun cevabını alabılırmıyım

  27. abdurrahman bayan said,

    BEN 1987/3 TERTİBİYİM BURDA KALDIK NE ZAMAN GİDİORUZ

  28. By Şahin said,

    selam beyle hepsi makara bunların bunlar daha dün ne yedigini bilmioki askerlik sülüslerinin nerie çıktıgını nerden bilicekler bilginiz olsun hiç bişey bilmior bunlar Oki Byes…

  29. yusuf said,

    slm ben ordu korgandan yusuf karabacak ben 10,10,1990 dogumluyum ben askarde kalmak istiyom ama nasıl kalınacagını bilmiyom askerligi cok seviyom bunun için ne yapmam gerekiyo arz ederim yorumlarınızı bekliyom by

  30. vedat said,

    SLM ARKADASLAR BEN İZMİRDEN VEDAT BENDE 09.02.1988 DOGUMLUYIM 1 TERTIP GIDERSEK 6 SONRA ASKERIZ ARKADASLARR RAHAT OLUN ***SELAMETLE****

  31. serdar said,

    ben gittimm geldim

  32. muhammer atmaca said,

    muayene kagıdımın gelip gelmediğini ögrenmek istiyorum

  33. sinan gençsoy said,

    agustos 2007 celb dönemim ve askere hangi tarihte gideceğim nereye düştüm… bilginize ve ilginize şimdiden teşekkürler..

  34. sinan gençsoy said,

    HER, TÜRK, ASKER, DOĞAR!

  35. fatih said,

    slm ben erbaa doğumluyum yav bizim askerlik ne zamn paso dilekçe yazıyom erken gideyim bi icraat yok bir an önce gitmek istiyorum münkünse sınırda bi yer olsun herşey vatan için

  36. taşdemir said,

    askerlik yoluna giden herkan bizim icn bir kurutur
    ben canımı vatan icin seve seve veririm
    ardahanlı tasdemir 1988 ordu jandarma ulaştırma
    herkeze nasib etsin ark

  37. slm ben urfalıyım ne zaman asker gideceğim 1989

  38. melih said,

    ünal.özgün.kastamonu.ne.zaman.askere.gidecem.1989

  39. melih said,

    ünal.özgün.kastamonu.ne.zaman.askere.gideceyim
    1989

  40. mustafa özal said,

    mustafa özal 19.09.1989 dogumluyum nezamn askere gıdecem

  41. mustafa özal said,

    mustafa özal 19.09.1989 dogumlu nigde kutuk ne zaman askere gıdecem

  42. süleyman söz said,

    süleyman söz 31 12 1989 tokat dogumluyum askere ne zaman gidecem

  43. polat said,

    albaya yarbay a bagırdıgın zaman hıc mı bır sey demedıler

  44. BiRiNDaR said,

    selam aleyküm özel hava alayı serkan yüzbaşı hariç niye derseniz,askere çok zulüm ediyor.ayağımdaki darp izini gördükçe onu hatırlıyorum.baba salih başçavuş sen benim 2 ci babamdın.senin hakkını ödüyemem hakkını helal et.babaaaaaaaa………….!büyüksün allah dünyada ve ahirette gönlüne göre versin…baba…serkan okutan (bu dünyada ne yaparsan yap öbür dünyada aynısı sana yapılacak aklını başına al alay kimseye kalmaz ölümü herkez tadacak sonumuz değilmi bir avuç toprak kib allaha emanet ol

  45. ugur çalışkan said,

    ben 1989 çubuk doğumluyum askerligimin nereye çıktıgınıögrenmek istiyorum

  46. kaan said,

    askere ne zaman gidecegim ben 19.09.1989 kutuk yozgat ama ben ankaralıyım ne zaman gidecegim yardımınızı bekliyorum cok teşşekür ederim ii calışmalar dilerim..

  47. suat zeyrek said,

    slm ben ankarada oturuyorum 01 03 1990 doğumluyum ama kütüğüm kayseri incesu muayneyi nerde olmam gerekir burda olabilirim biliyorum ama hemen oluyomuyuz yoksa faks falan diye bekliyoımuyuz hemen bi cevap verirseniz sevinirim


Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

